Oculus Rift – Sprava za ulazak u igricu?!

Sve ono što nam je bilo nezamislivo, nedosanjivo do pre samo deset godina, danas je počelo da se otelotvoruje. Tehnologija je stigla do takvog stadijuma razvoja da automobilima možemo upravljati preko aplikacije sa telefona (već možemo da ih pošaljemo da se sama hiperlink: http://www.youtube.com/watch?v=b_m8DqTlOLE  parkiraju a još malo ćemo moći da ih pošaljemo i po burek i krive kifle). Telefoni više nisu sredstvo za telefoniranje već nadogradnja ljudskog mozga. Pranje čarapa i gaća u veš mašini možemo pratiti preko internet aplikacije, Samsungovu pametnu rernu takođe možemo da povežemo na aplikaciju i pratimo i regulišemo pečenje praseta a Googlovim Glass naočarima smo postali Terminator 3 i 4.

U nizu iščašenih izuma stigao je i izum kojim ćemo moći da uđemo u igricu, simuliramo letenje poput ptice, promenimo pol i obavljamo virtuelnu kupovinu. Taj izum se zove Oculus Rift i predstavlja definitivno budućnost 3D života.

Sve je počelo kao veoma inovativan i obećavajući projekat koji je ponuđen na čuvenom gedžet sajtu Kickstarter kao kaciga-naočare za 3D simulaciju odnosno ulazak u virtuelni svet. Direktor i osnivač facebooka, Mark Cukerberg, je svojim veštim okom, britkim umom i sa papučama na nogama uočio potencijal ovog projekta i odlučio da ga otkupi za 2 milijarde dolara! Oculus projekat je prvenstveno bio namenjen za 3D gejming, ali je bosonogom Cukerbergu palo na pamet da bi se ova spravica mogla iskoristiti i za facebook store (kupovinu) gde bi se korisnici facebooka šetali po virtuelnim radnjama-link: http://www.youtube.com/watch?v=dWEonGJtvwo -, rzgledali predmete i kupovali ih. Ukoliko se ovo pokaže profitabilnim i pouzdanim Cukerbergova vizija mogla bi da donese revoluciju u internet kupovini i pomak u internet industriji, a da ne pričamo o Skype razgovorima koji bi primenom Oculus platforme bili skoro pa realni. Ali, da krenemo prvo od 3D gejminga, za šta je ova platforma primarno i bila izumljena.

Oculus-Rift-Facebook

Da bi Oculus virtuelna stvarnost funkcionisala potrebno je da igrica podržava Omni platformu koja omogućava kretanje kroz samu igricu. Dakle, zadatak Omni platforme je da realne korake pretvori u virtuelne i da omogući igraču da se oseća virtuelno-stvarno.-link http://www.youtube.com/watch?v=INDKNA7kXoo. Uz pomoć Crystal Cove naočara koje su predviđene za 3D gejming igrači mogu da odrede u kom pravcu gledaju, da se pomeraju levo-desno i da se naginju napred-nazad. Kvalitet slike, pak, i dalje nije najbolji iako se koristi full HD rezolucija, a da ne bi došlo do mučnine za vreme igranja razvijen je tzv. low-persistence displej koji omogućava da se pomeranjem glave izbegne zamućenje slike. U svakom slučaju ovo je izum koji će doneti revoluciju u gejmingu, koji će najvećim fanaticima igrica oduzeti privatni život i uz koji se tek neće kupati.

2613618-9147422489-tumbl

Uz pomoć Oculus Rifta, tim sa Instituta za istraživanje na Ciriškom univerzitetu razvio je i projekat Birdly – link http://vimeo.com/91069214   uz pomoć kojeg ljudi mogu da postanu ptica ili Supermen pa da mogu to na ledjima da ponesu. Dakle, za projekat Birdly dodat je i aluminijumski simulator – krila, kao i ventilator koji simulira jačinu vetra u zavisnosti od brzine letenja ali koji i oslobađa određeni miris u zavisnosti od okruženja. Zaista impresivno.

Oculus-Rift-Birdly

Promena pola (the change up)-link http://vimeo.com/84150219 uz pomoć Oculus Rifta je još jedan način korišćenja ovog genijalnog izuma. U eksperimentu koji je sproveden učesnici su mogli da promene pol na kratko tako što su nošenjem Oculusa i sinhronizovanjem pokreta osećali dodire a kroz Oculus videli telo osobe suprotnog pola. U redu, interesantna je ova promena pola ali ipak letenje i ulazak u igricu predstavlja nešto što prkosi običnom.

Oculus-rift-promena-pola

Oculus Rift definitivno predstavlja najuzbudljiviji izum od pronalaska kompjutera zato što će nam izoštriti čula i donekle promeniti percepciju. Iako je i dalje u fazi razvoja naišao je na veliko odobravanje naučnika i zainteresovanost gejmera. Do sada je poručeno preko 75.000 komada prototipa ovog uređaja, a gospodin Cukerberg nije želeo da otkrije kada će se ovaj najbolji izum posle šminke za žene naći u prodaji.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s